Blog: YouTube is het nieuwe 'etalage' kijken en kopen
Volgens de gasten van Google start 15% van de consumenten al in juli met de Kerstinkopen. Moeten de bedrijven dan samen met de videoproducenten de marketing video's dan al operationeel hebben?
Volg ons wanneer de info op deze pagina voor u interessant is.
@AV1puntNL volgen en op deze manier op de hoogte blijven van de nieuwste marketing-facts
'Etalages' kijken doen we steeds vaker op YouTube, de nieuwe manier om kennis te maken met nieuwe producten en deze online te kopen.
Er zijn altijd marketeers die alles op het laatste moment doen, net zoals er consumenten zijn die last-minute nog iets willen kopen voor de Kerst. Nieuw onderzoek, dat op het punt staat gepubliceerd te worden op de "Think with Google website" zal nieuw inzicht verschaffen.
In tegenstelling tot winkelcentra is YouTube nooit gesloten
Beth Thomas, Industry Programma Manager van Google, zegt:
"Tijdens dit Kerst inkoop seizoen zullen nog nooit zoveel mensen met hun tablets of smartphones op zoek gaan naar koopjes. Dat doen ze met laptops op hun werk of vlak voor het slapen gaan met hun smartphone."
Volgens Google Shopping zoek data van juli tot en met september 2014 is gebleken dat 1/3 van alle zoekopdrachten plaatsvind tussen 10 uur 's-avonds en 4 uur on de ochtend. Hieruit blijkt dat het kopen gewoon doorgaat terwijl de winkelcentra gesloten zijn. Bert Thomas zegt:
"De kopers van vandaag spenderen veel tijd aan onderzoek voor hun online aankoop, op alle uren van de dag. Het kopen van een frietje in de nacht is vervangen door shopping in de nacht."
Om te begrijpen hoe digitale trends hun impact hebben op de Kertinkopen, heeft Google onderzoek laten doen door Ipsos MediaCT. Zij hebben 2000 mensen ondervraagd in september 2014. Het bleek dat consumenten eerder op zoek gaan naar producten en dat daarbij de online video in combinatie met de smarthphone hun persoonlijke shopping assistent geworden is.
Online Shopping is het nieuwe etalage kijken/kopen
Consumenten gaan online om inspiratie op te doen. Ze gaan kijken wat hun vrienden en hun favoriete beïnvloeders dragen. Site zoals YouTube en Pinterest zijn verworden tot de nieuwe etalages.
Koop gerelateerde video's, zoals het uit de doos halen van het product dat je wit aanschaffen, is een belangrijk onderdeel geworden van het onderzoek naar een nieuw te kopen product. Jaar na jaar worden dit soort video's belangrijker. Video's waarin verteld wordt over de laatste aankopen zijn in populariteit enorm gestegen. Iedereen wil graag van een gebruiker van een bepaald product horen en zien hoe het bevalt, voordat men zelf tot de aankoop over gaat.
Uw smartphone als uw persoonlijke aankoop assistent
Mobiele apparaten leveren de grootste bijdrage in het onine shoppen. Volgens een Google / Ipsos MediaCT 2014 Holiday Shopping Intentions Study, blijkt dat 75% van de smartphone shoppers denken dat ze hun telefoon in de winkel gebruiken voor de aankoop van producten. Het blijkt dat consumenten naar de winkel komen met weinig kennis van het aan te kopen product. Door middel van hun telefoon kunnen ze dan ingelicht worden. Ook blijkt volgens de Google Mobile In-Stores study van mei 2013, dat 1 op de 3 consumenten de telefoon raadpleegd in plaats van het personeel te vragen.
Een onderzoek van Google Nielsen Study heeft aangetoond dat 46% van de consumenten die in de winkel hun smartphone raadpleegden, daadwerkelijk iets kochten. Ten opzichte van 2011 is dat met 11% gestegen. Slimme winkeliers maken hier dankbaar gebruik van. Denk aan filmpjes van producten die via WiFi in de winkel te bekijken zijn.
Bovenstaande is een vrije vertaling van de originele publicatie van ReelSEO en deze kunt u hier lezen.